
Pride, regnbueflagget og likekjønnet kjærlighet, ja takk. Illustrasjon generert med kunstig intelligens i form av ChatGPT.
👨❤️👨🏳️🌈🥳🌈👩❤️👩🍭 Juni er Pride-måned!
Enkelte legger mye innsats og energi i å bekjempe likekjønnet kjærlighet, homofili, rosa kompetanse, regnbueflagget og Pride. For noen virker Pride og regnbueflagget nærmest som en rød klut, noe som får dem til å reagere sterkt («klikke»).
Selv er jeg en 100 % heterofil mann, men jeg støtter fullt og helt homofiles rett til å elske den de vil, og til å feire kjærligheten sin uten å bli møtt med fordømmelse, hets, hat, diskriminering, trusler og/eller vold.
For meg handler dette om menneskeverd, nestekjærlighet, inkludering, omsorg og respekt. Alle mennesker skal kunne kjenne seg akseptert og trygge, uten å bli presset ut i utenforskap, skam eller en følelse av å være feil. Homofile er ingen trussel mot andre. De skader ingen ved å leve ut sin kjærlighet.
Jeg mener også at kristne bør være varsomme med å fordømme andre. Det finnes mange såkalte synder som kristne ofte hopper bukk over, samtidig som homofili gjøres til et stort problem og en kjempesynd. I den store sammenhengen framstår dette både skjevt og hyklersk. Gud er glad i alle sine skapninger, også homofile. Også mennesker som lever i likekjønnet kjærlighet, er omsluttet av Guds kjærlighet og velsignelse. Mennesker som lever i likekjønnet kjærlighet, kan være like gode — eller bedre — troende kristne enn heterofile.
Homofili er ikke smittsomt, ikke et motefenomen og ikke noe mennesker bør dømmes for. Legning er en del av hvem man er. Uansett bør (skeiv) kjærlighet møtes med respekt, ikke fordømmelse.









































