(Sist oppdatert 17.05.2026 @ 21:20 av Bjørn Roger Rasmussen.)
I og med at 17. mai 2026 nærmer seg er det snart tid for å si: Gratulerer med dagen, Norge! Den store dagen skal bli markert på en verdig måte her i kongeriket Norge! Oppdatering: Og nå venter vi på 17. mai 2027.
Nok en gang skal vi nordmenn i Norge få lov til å feire grunnlovsdagen og nasjonaldagen vår – 17. mai. Vi nordmenn er heldige, som får lov til å feire denne dagen i et fritt, flott og godt land å bo i, med full religions- og ytringsfrihet + demokrati. Landet vårt er ellers preget av høy velstand.
Jeg trenger ikke å skrive så veldig mye mer her i dette innlegget, da teamet er bra dekket i tidligere publiserte artikler:
- Hipp, hipp hurra! for 17. mai (inkludert 17. mai-feiring Flatraket)
- Feiring av 17. mai – vår nasjonaldag (små-kritisk vinkling)
- I «test-bloggen» min: 17. mai – Hipp, hipp hurra!
- Typisk norsk og norske verdier










































